W ostatnich latach samochody typu crossover zdobywają coraz większą popularność. Łączą w sobie cechy samochodu typu SUV z elementami nadwozia typu kombi, liftback lub hatchback. Za prekursorów tego typu rozwiązań uznaje się samochody Hondy i Toyoty. Porównajmy dwa flagowe modele: Hondę HR-V i Toyotę C-HR.
Historia japońskich klasyków
Modele Hondy to klasyki w tej kategorii. Honda HR-V zapoczątkowała klasę miejskich crossoverów. Produkowana od 1999 r. zyskała wielu zwolenników. Produkcja została zakończona w 2006 roku, by w 2014 wrócić po face liftingu. Z kolei Toyota C-HR jest produkowana od 2016 roku i jest odpowiedzią na Nissana Qashqaia.
Nieszablonowa stylistyka
Toyota C-HR w 2016 roku była nazywana samochodem futurystycznym i kosmicznym. Charakteryzuje się bardzo odważnym designem z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami i wystającym obrysem tylnych świateł, jest to duży samochód jak na crossovera. Zawieszenie zostało podwyższone, a elementy karoserii są wyeksponowane i kanciaste. Dla kontrastu, wnętrze samochodu jest bardzo zachowawcze, porównując je z wyglądem zewnętrznym, można stwierdzić, że wręcz nudne.
Honda HR-V ma mniej odznaczających się elementów, a jej design jest bardziej zachowawczy. Postawiono raczej na wyróżnienie oświetlenia i logotypów. Wnętrze wygląda w sposób bardzo tradycyjny, oferuje dużo przestrzeni – zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów.
Porównując samochody, można ocenić na plus wnętrze Hondy. Warto zwrócić uwagę również na lepsze przeszklenie – wpływa na lepszą widoczność, a co za tym idzie bezpieczeństwo jazdy. Przestrzeń w bagażniku Hondy wynosi 453 litry, dla porównania w Toyocie jest to tylko 377. Jeżeli będziemy chcieli przewieźć większe pakunki mebli lub sprzętów AGD, jest to zdecydowanie na plus samochodu Hondy.
Wyposażenie i napęd
Jeśli chodzi o wyposażenie samochodów, wypada ono podobnie. Może to kwestia japońskiej funkcjonalności, gdyż obydwa modele dysponują nowoczesnymi systemami (układ hamowania w ruchu miejskim, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, poduszki powietrzne, automatycznie regulowane światła drogowe, nowoczesna opcja rozpoznawania znaków drogowych itd.). W standardowym wyposażeniu znajduje się też tempomat, kamera cofania, skórzana kierownica, elektrycznie składane lusterka, podgrzewane przednie fotele, lampy przeciwmgielne, elektryczna regulacja szyb, klimatyzacja automatyczna, felgi aluminiowe, bluetooth, złącze USB.
Różnica natomiast widać w rodzaju napędu. Toyota postawiła na wersję silnika benzynowego 1.2 litra lub na wersję hybrydową. Nowa Honda oferuje natomiast sportowe osiągi dzięki silnikom 1,5 i-VTEC (dostarcza moc maksymalną wynoszącą 130 KM i moment obrotowy rzędu 155 Nm) lub 1,5 VTEC TURBO (182 KM mocy i 240 Nm momentu obrotowego).
Ostateczne rozstrzygnięcie
Jeżeli chodzi o cenę, to wersje benzynowe wypadają bardzo podobnie. Dlatego jeżeli bardziej doceniamy neutralny design, wygodę jazdy i bezpieczeństwo, to warto wybrać modele Hondy. Oprócz komfortu jazdy zapewniają one doskonałe prowadzenie i osiągi porównywalne z samochodami sportowymi – spełnią więc potrzeby wielu użytkowników.
0 Komentarzy