Bardzo często na ulicach czy też różnego rodzaju jarmarkach można spotkać namioty handlowe. Ich powierzchnia niejednokrotnie pokryta jest sloganami czy grafikami reklamowymi. W ich wnętrzu znajdują się natomiast rozmaite produkty i foldery informacyjne. Czym więc dokładnie jest namiot handlowy i jakie ma zastosowanie?
Właściwości i zastosowanie namiotu handlowego
Namiot handlowy to najczęściej zadaszona przestrzeń, pod którą swoją ofertę przedstawia konkretny przedsiębiorca. Czasami obszar ten osłonięty jest ściankami ze specjalnego materiału, które odgradzają ją od otoczenia, tworząc mobilną wersję firmy. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, które pozwala na przemieszczanie i sytuowanie swojego punktu sprzedaży wszędzie tam, gdzie zachodzi taka potrzeba. Namioty handlowe są wykorzystywane także do promocji firmy w trakcie różnego rodzaju wydarzeń, takich jak np. targi reklamowe. Jeżeli na ścianach i dachu produktu znajduje się logo firmy, staje się ona automatycznie bardziej zauważalna. Wtedy klienci mogą zapoznać się z jej ofertą lub też podjąć z nią współpracę.
Najwięcej namiotów handlowych można spotkać w miejscowościach turystycznych. Pełnią tam wiele funkcji napędzających handel. Mniejsze z nich są wykorzystywane przez drobnych przedsiębiorców, którzy oferują sprzedaż np. rękodzieła czy też pamiątek. W dużych namiotach handlowych mieszczą się najczęściej ogródki restauracji czy bary szybkiej obsługi. W turystycznych kurortach jest to doskonałe rozwiązanie na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni i stworzenie większej ilości miejsc dla gości. Namiot handlowy to zatem doskonałe rozwiązanie na lato, kiedy ruch turystyczny jest wzmożony. Konstrukcje tego typu są również ciekawą alternatywą dla imprez masowych, takich jak koncerty czy festiwale. W takim przypadku namioty handlowe zazwyczaj pełnia funkcję namiotów gastronomicznych. Duży namiot handlowy może także pomieścić salon gier czy sklep, czyli bardzo popularne w sezonie letnim miejsca. Przedsiębiorcy ustawiają w nim popularne automaty do gier lub też tworzą punkty sprzedaży odzieży, książek czy też produktów spożywczych.
Co wyróżnia namioty handlowe?
Istnieje wiele rodzajów tego typu produktów. Każdy przedsiębiorca powinien dopasować konkretny namiot handlowy do specyfiki branży, lokalizacji czy sposobu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Firmy zajmujące się produkcją takich namiotów oferują bardzo zróżnicowane rozmiary tych konstrukcji. Najpopularniejsze z nich to: 2×2 m, 2×3 m, 2,5×2,5 m, 3×3 m, 4,5×3 m czy też 6×3 m. Każdy wymiar ma swoje zastosowanie w biznesie.
Istotną cechą namiotów handlowych jest krótki czas ich montażu i demontażu. Z racji tego nazywamy je dużymi namiotami handlowymi ekspresowymi. Rozkładanie namiotu powinno być bowiem krótkie i na tyle proste, by mogła poradzić sobie z nim jak najmniejsza liczba osób. Mniejsze namioty handlowe mogą być wykorzystywane w różnych miejscach nawet jednego dnia. Z kolei duży namiot handlowy ekspresowy z reguły przez cały sezon turystyczny stoi w jednym miejscu, dlatego jego poszycie powinno być odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne, a przytwierdzenie do podłoża bardzo wytrzymałe. Co ważne, nie należy się martwić o to, by powierzchnia, na której ma stanąć namiot, była idealnie równa. Dostępne na rynku namioty handlowe posiadają bowiem regulowane nóżki, a stelaże są na tyle lekkie, by nie zapadać się w podłożu.
Namioty handlowe znajdują szerokie zastosowanie w biznesie. Mogą z nich korzystać zarówno drobni przedsiębiorcy, jak i duże firmy. Znajdują zastosowanie zwłaszcza podczas imprez masowych organizowanych w sezonie turystycznym.
0 Komentarzy