Każdy przedsiębiorca, który otwiera nowy punkt handlowy, bądź rozszerza dotychczasową działalność, stoi przed koniecznością podjęcia wielu strategicznych decyzji, z których jedna dotyczy lokalizacji nowej działalności. Należy brać pod uwagę wiele czynników, jak branża, w której przedsiębiorca działa, przeznaczenie nowego lokalu i jego metraż, szczególne wymogi, jakim musi sprostać taki lokal (prawne, sanitarne), a także obecność konkurencji, czy dostępność parkingu oraz możliwość dojazdu do punktu handlowego innymi środkami komunikacji.
Dlaczego lokalizacja sklepu jest tak ważna?
Wybierając lokalizację punktu handlowego, należy rozważyć możliwości wiążące się z urządzeniem takiego lokalu, wziąć pod uwagę cenę najmu, dokładnie przyjrzeć się estetyce wybranego lokalu i uwzględnić szereg innych kwestii, jak chociażby sąsiadujące z wybraną lokalizacją banki czy punkty gastronomiczne.
Lokalizacja sklepu ma kluczowe znaczenie dla powodzenia całego przedsięwzięcia. Wpływa na obroty, a klienci łatwiej mogą znaleźć punkt handlowy, który działa w uczęszczanym miejscu. Najbardziej atrakcyjnym miejscem dla sklepu są takie lokalizacje, gdzie działają również inne punkty sprzedażowe, jak centra handlowe czy hurtowe, w których można wynająć lokal, albo też duże hale targowe.
Z tego powodu także ogromne powierzchniowo chińskie centra handlowe to doskonałe miejsca, w których można wynająć lokal handlowy. Centra te zazwyczaj znajdują się w strategicznej lokalizacji, ponadto gwarantują doskonały dojazd dla klientów, a wynajmującym oferują korzystne warunki finansowe.
Centra handlowe czy hurtowe działają w niewielkiej odległości od dużych miast, jak na przykład Warszawa, dzięki czemu stanowią doskonały punkt zakupowy dla klientów ze stolicy oraz okolicznych miejscowości. Taka lokalizacja zapewnia również dobrze dostosowany do potrzeb klientów dojazd środkami publicznego transportu, co stanowi jej dodatkowy atut.
Na klientów podróżujących samochodami w tego rodzaju miejscach czeka ogromny, bezpłatny parking, na którym bez problemu można znaleźć miejsce postojowe. Dogodne godziny otwarcia to jeszcze jedna zaleta, jeśli chodzi o opisywaną lokalizację punktu handlowego.
Hale targowe i punkty handlowe w dużym centrum hurtowym
Hale targowe są miejscem, gdzie można bez problemu wynająć powierzchnię pod działalność sklepu, z czego korzystają chętnie polscy przedsiębiorcy. Mogą liczyć na stały dopływ klientów, a silna konkurencja daje możliwość uzyskania ponadprzeciętnych zysków.
Przemawia za tym fakt, iż konsumenci lubią takie miejsca, gdzie mogą wybierać spośród produktów wielu sprzedawców, ponieważ daje im to okazję do porównania ofert, bez tracenia czasu na dojazdy; szukają wówczas oferty najlepszej i taką też wybierają. Ponadto w tym samym miejscu sprzedawane są również komplementarne produkty, co także pozytywnie wpływa na obroty. Często niejako „przy okazji” klient zagląda do danego sklepu, po czym kupuje artykuły, które przypadły mu do gustu.
Jeszcze jednym aspektem, który przemawia za takim rozwiązaniem, jest cena najmu. Wynajęcie lokalu w halach targowych centrów pociąga za sobą niższe koszty, niż wynajem lokalu o zbliżonej powierzchni w innych lokalizacjach, a dla każdego przedsiębiorcy jest to istotny argument. Można dzięki temu zdecydować się na większą powierzchnię, z myślą o przyszłym rozszerzeniu działalności.
Prognozy na przyszłość
Nieprzerwany dopływ klientów oraz nieustanny rozwój centrów hurtowych powodują, iż wynajmujący powierzchnie handlowe mogą spodziewać się zwiększenia obrotów, tym bardziej, iż na terenie takich obiektów, a także w bezpośrednim ich sąsiedztwie, nieustannie realizowane są przeróżne nowe inwestycje – między innymi powstają tam oddziały banków, biura rachunkowe, czy restauracje. Można także liczyć na podpisanie długoterminowej umowy najmu, a tym samym pozyskanie stałych klientów, którzy przyzwyczajają się i wracają do siedziby danego punktu handlowego.
To wszystko powoduje, iż indywidualni klienci coraz częściej przyjeżdżają właśnie do takich miejsc w celach zakupowych, a przedsiębiorcy cenią je za wyśmienitą lokalizację, możliwość wynajęcia powierzchni, która spełnia ich oczekiwania, a ponadto dostępna jest w korzystnej cenie. Hale centrów handlowych oferujących towary z Azji, są nieustannie modernizowane, stanowią zatem ciekawą lokalizację dla biznesu. Można liczyć się z tym, iż obroty sklepu, który w takim centrum się mieści, będą sukcesywnie rosły.
0 Komentarzy